Blog > Komentarze do wpisu

Jak kosmita podbił rynek sztuki



Chociaż Stanley Kubrick nie zdążył ukończyć filmu "I.A.", Takeshi Murakami spędził aż 6 lat nad rzeźbą, zainspirowaną planami amerykańskiego reżysera. W 2004 r. Japończyk zaprezentował gotowego już nastoletniego kosmitę Inochi w galerii Los Angeles, a potem wysłał go w tourne po Europie... Rzeźbę reklamowały plakaty i  powstałe na wzór japońskich reklamówek filmiki o targanym hormonami kosmicie.



Murakami jest jednym z najbogatszych współczesnych artystów, równie utalentowanym artystycznie, co marketingowo. Chociaż Inochi różni się stylistycznie od jego wcześniejszego dorobku jego narodziny przyjęto niezwykle entuzjastycznie. Artysta postanowił
więc iść za ciosem i wspólnie z firmą Medicom Toy wypuści na rynek repliki kosmicznej rzeźby. Wyposażone w mundurek szkolny i plecak. Pierwsze egzemplarze - powstałe po 3 latach intensywnej pracy - można było do wczoraj podziwiać w należącej do artysty galerii Kaikai Kiki. Sprzedaż limitowanej edycji figurek ma ruszyć w czerwcu - koszt jednej zabawki: ok. 1500 dolarów.


czwartek, 16 kwietnia 2009, faktoria01

Polecane wpisy

  • Autorskie zabawki

    Powyższe zabawki są mojego autorstwa. Więcej fotek znajdziecie na moim nowym blogu Miju . Zapraszam!

  • Zareklamować reklamą reklamę

    Jak reklamować pismo o reklamie? Za pomocą reklamy. Ten banalny koncept za sprawą dwóch panów - Marka Dentona i Setha Watkinsa - zyskał niebanalną oprawę. Jeżel

  • Elmira, Blythe i inne fajne panie

    Powoli budzę się z zimowego snu, co oznacza, że liczba notek zamieszczanych na CKS-ie znacznie wzrośnie. Na dokończenie przecież wciąż czeka cykl o japońskich l

statystyka
Reklama na blogach - Blogvertising.pl
Reklama na blogach - Blogvertising.pl