Blog > Komentarze do wpisu

Nowe wcielenie Momiji

Uwielbiam laleczki Momiji. Są tak rozkosznie słodkie, że nawet fakt, iż nie są tworem specjalnie oryginalnym mi w ich przypadku nie przeszkadza. Bo Momiji to angielska odpowiedź na winylowe figurki i kolejny już - obok Tokidoki czy Harajuku Lovers - przejaw mody na Japonię. W tym przypadku mamy do czynienia z nawiązaniem do tradycyjnych laleczek Kokeshi, wręczanych w dowód sympatii najbliższym. Na podobnym przekazie - "Spread love" - oparto filozofię Momiji. To właśnie przekazywaniu ciepłych słów czy życzeń ma służyć karteczka, która znajduje się wewnątrz każdej laleczki.



Momiji znajdują uznanie u kolekcjonerów, którzy doceniają ich różnorodność. Jak na figurki przystało, ich wygląd to zasługa młodych projektantów. O tym jak powstaje design laleczek - przeczytacie u Joanny Zhou. Artystka przez pół roku relacjonowała na swoim blogu pracę nad laleczką, bogato dokumentując projekt licznymi zdjęciami. Warto zajrzeć.



Na customizacji nie kończy się kontakt młodych twórców z Momiji. Ostatnio studentom Chelsea College of Art and Design in London zaproponowano, by stworzyli filmik z udziałem laleczek. Pierwsze produkcje już zostały udostępnione w sieci. Zaskakują przewrotnością - Momiji nie jest już bez skazy - przypisano jej m.in. skłonność do irytacji, bujny życiorys i nieoczekiwane pochodzenie...

piątek, 24 kwietnia 2009, faktoria01

Polecane wpisy

  • Autorskie zabawki

    Powyższe zabawki są mojego autorstwa. Więcej fotek znajdziecie na moim nowym blogu Miju . Zapraszam!

  • Zareklamować reklamą reklamę

    Jak reklamować pismo o reklamie? Za pomocą reklamy. Ten banalny koncept za sprawą dwóch panów - Marka Dentona i Setha Watkinsa - zyskał niebanalną oprawę. Jeżel

  • Elmira, Blythe i inne fajne panie

    Powoli budzę się z zimowego snu, co oznacza, że liczba notek zamieszczanych na CKS-ie znacznie wzrośnie. Na dokończenie przecież wciąż czeka cykl o japońskich l

statystyka
Reklama na blogach - Blogvertising.pl
Reklama na blogach - Blogvertising.pl