Kategorie: Wszystkie | Designer Toys | Obsesja tygodnia | Sport | Spot
RSS
piątek, 29 sierpnia 2008

W Japonii i Korei dostępne są już specjalne szkła kontaktowe, dzięki którym noszące je dziewczęta upodabniają się do bohaterek mangi. Soczewki są specjalnie barwione, bezpieczne i co istotne - wychodzą poza obręb tęczówki, dzięki czemu oko sprawia wrażenie znacznie większego. Ich koszt jest niewielki (zaledwie 35-50 dolarów), natomiast efekt, jaki wywolują - ogromny. Popularność soczewek wynika ze specyfiki lokalnej kultury, w której duże oczy mangowych dziewcząt uważane są za niezwykle seksowne.

Do wyboru, do koloru:

09:25, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 28 sierpnia 2008

W lipcu Levis rozpoczął kampanię, mającą na celu odmłodzenie wizerunku „Pięćset Jedynek”. Na ambasadorów brandu wybrano m.in. piosenkarkę Estelle oraz słynnego blogera Pereza Hiltona, a to dlatego że ich podejście do życia ma rzekomo najlepiej odzwierciedlać główne hasło kampanii „Live Unbuttoned”. Po sieci już krąży najnowszy spot Levisa:



Jak sami przyznacie, dość przyjemny. Wydaje się jednak, że popularnością nie dorówna viralom, jakie Levis zaserwował młodej klienteli tuż przed rozpoczęciem kampanii. „Jeans Jump” przez tydzień utrzymywał się w czołówce najczęściej oglądanych i najbardziej popularnych clipów na youtube.com.




„Hollywood Jungle” oraz „Moon Walker” z 501 w roli głównej również mają już zapewniony status kultowych. Nic dziwnego że brandmangerzy Lewisa planują zrealizować kolejne tego typu filmiki…

Oto "Hollywood Jungle"...


...a to już "Moon Walker":


13:09, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
środa, 27 sierpnia 2008
Niezbadane są wyroki brandmanagerów McDonalda. Wpierw zaskoczyli wszystkich spotem, w którym Mac jawi się niemal jako zdrowa żywność (pisałam o tym w moim wcześniejszym blogu New Kids On The Blog). Teraz zaś McDonald chce być odbierany jako marka, w której gustują zarówno porządne rodziny, jak i... buntownicy. Służy temu najnowsza kampania prasowa „Rock’n”Fries” ze znaczącym gestem i bodypaintingiem w rolach głównych. No cóż… Ciekawe co na to wszystko Ronald McDonald?



09:36, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 26 sierpnia 2008
Niektóre kampanie są śmiertelnie nudne. Na szczęście prestiżowy magazyn “Advertising Age” układając swoją cotygodniową listę, skupia się tylko na pięciu najbardziej kreatywnych. W tym tygodniu miejsce nr 1 zajęły spoty The Natural Confectionery Company. Chociaż nam w Polsce nazwa ta niewiele mówi – w Australii to najbardziej popularna marka żelków. Warto ją zapamiętać – sądząc po popularności reklam, można spodziewać się dokrętek.


13:36, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 25 sierpnia 2008

Olimpiada w Pekinie już za nami. Warto jednak na moment jeszcze raz do niej wrócić – a to w kontekście pewnej niezwykłej reklamy, którą przygotowała stacja BBC. Główną inspiracją dla jej stworzenia było chińskie podanie o podróży w poszukiwaniu oświecenia. Właśnie dlatego bohaterowie spotu – zanim osiągną swój cel i zapalą znicz na stadionie – będą musieli przebyć długą drogę, pokonać wiele przeciwności losu, a tym samym popisać się praktyczną znajomością dyscyplin olimpijskich. Twórcom spotu w harmonijny sposób udało się połączyć tradycję z energią współczesnych nam czasów. Być może dlatego, że do pracy nad spotem zaprosili członków zespołu Gorillaz. Jamie Helwett przygotował animację, a Damon Albarn – muzykę.

11:27, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 24 sierpnia 2008
Japoński reżyser Hayao Miyazaki powalczy w tym roku o Złotego Lwa w Cannes. Jego najnowsze dzieło „Ponyo on the Cliff by the Sea” opowiada o małej rybce, która bardzo chciała zostać człowiekiem. Jak zwykle, Miyazaki wymyślał scenariusz, kiedy prace nad filmem już trwały. Ten 67-letni reżyser cieszy się jednak ogromnym poważaniem, może więc pozwolić sobie na małe ekstrawagancje. Dowodzi tego pewna anegdotka: Kiedy amerykański dystrybutor planował wprowadzić zmiany we wcześniejszym filmie Miyazakiego „Spirited Away”, od razu otrzymał z Japonii specjalną przesyłkę. Zawierała miecz samurajski oraz krótką notkę „Żadnych cięć”. Ci, którzy widzieli filmy Miyazakiego, zgodzą się pewnie z nadawcą tej paczuszki, tj. z producentem filmu. Nie wypada ciąć dzieł, które są kompletne. Nawet jeżeli są to bajki.

12:43, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
sobota, 23 sierpnia 2008
W reklamach okolicznościowych, tworzonych przy okazji wielkich imprez sportowych, często wykorzystuje się symbole narodowe. Tak było w przypadku kampanii Tyskie (biało-czerwone flagi) i tak też jest w przypadku najnowszego spotu Nike’a, w którym – uwaga! – wykorzystano hymn narodowy. Wielki Marvin Gaye wykonywał go podczas NBA All-Star Game w 1993 r. Zdjęcia z tego występu Agencja Wieden & Kennedy połączyła z ujęciami, na których widać amerykańską reprezentacja koszykówki (m.in. LeBrona Jamesa, Kobe i J-Kidda). Filmik idealnie trafił w gusta kibiców nie tylko z USA i w krótkim czasie stał się jednym z najbardziej popularnych filmików na YouTubie. Jak na reklamę wizerunkową - doskonałe.

14:03, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
piątek, 22 sierpnia 2008
Czy zastanawialiście się, co słychać w świecie znanym jako „The Coke Side of Life”? Oczywiście, tam również w najlepsze trwa olimpiada. Można się o tym przekonać, oglądając najnowszy spot Coca-Coli. Pięć ptaszków, których barwa upierzenia nawiązuje do kolorystyki kół olimpijskich, przemierza cały glob w poszukiwaniu odpowiednich słomek. Odpowiedzialni za przygotowanie spotu pracownicy agencji Wieden & Kennedy zjechali natomiast tylko pół świata. Zdjęcia kręcono bowiem w Argentynie, Afryce oraz - jak przystało na spot w klimacie olimpijskim – także w Chinach.
19:18, faktoria01
Link Dodaj komentarz »

Mimoboty to zabawki inne niż wszystko, co widzieliście do tej pory. Posiadają wyjątkowo doskonałą pamięć… USB (1-4GB). Oczywiście jak przystało na „designer toys” dostępne są na rynku w limitowanych edycjach (max 3500 sztuk). Za ich wygląd odpowiedzialni są m.in. tacy artyści jak Gary Baseman, Simone Legno aka Tokidoki czy Friends With You. Dla fanów ich twórczości przygotowano nie lada niespodziankę – w pamięci mimobota zapisano bowiem specjalne gierki, pliki muzyczne czy tapety autorstwa tych kultowych artystów. Co ciekawe, zabawki zawierają także specjalny cyfrowy magazyn redagowany przez producenta mimobotow - firmę Mimoco. Lepiej się nim jednak nie zaczytywać, a to dlatego że nowe numery pisma dostępne są jedynie w nowych mimobotach.


Mimobot Gary'ego Basemana. Więcej na Mimoco
14:41, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 21 sierpnia 2008
Zwyczaj wysyłania kartek z wakacji powoli zanika. A to wielka szkoda. Aby temu przeciwdziałać Japończycy, ostro wzięli się do roboty i stworzyli całą serię przepięknych pocztówek. To, co je wyróżnia, to fakt, że są trójwymiarowe i tak bogate w znaczące detale, że nie można oderwać od nich wzroku. Niektóre kartki przedstawiają sceny z letniego festiwalu! (Wyszperane na Ping Mag).



12:05, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
Dla tych wszystkich, którzy zdążyli się stęsknić za pierwszym blogiem o kidmarketingu, mam dobre wieści. Mój nowy blog Cool Kid Stuff jest nie tylko jego kontynuacją, ale także rozwinięciem. Tym razem jednak będzie bardziej popkulturalnie, bo obok newsów z marketingu dziecięco-młodzieżowego obiecuję serwować Wam znacznie więcej informacji z designu, kidlitu, cartonów, designer toys etc. Ujmując rzecz w skrócie: coś dla kida, jak i dla kidulta. Mam nadzieję, że nie będziecie zawiedzeni. Jak zwykle, zachęcam do komentarzy i kontaktu.

Co do wyglądu bloga - na razie jest on w fazie „przepoczwarzania”, proszę więc wszystkich o cierpliwość. Jeszcze będzie on cool.

Judyta Krzyżanowska

PS Ponieważ Cool Kid Stuff jest dziełkiem w pełni autorskim i tym razem nie ma on nic wspólnego z żadną firmą – pozwolę sobie na maleńką prywatę:

Martuś, gratulacje! 
11:41, faktoria01
Link Komentarze (1) »
statystyka
Reklama na blogach - Blogvertising.pl
Reklama na blogach - Blogvertising.pl