Kategorie: Wszystkie | Designer Toys | Obsesja tygodnia | Sport | Spot
RSS
wtorek, 30 września 2008

Czy ktoś z Was jeszcze pamięta niegrzecznych braci Gallagher? Jako zespół Oasis mieli stawić czoło nie tylko chłopaczkom z Blur, ale również oczekiwaniom brytyjskiej prasy. Ta zaś widziała w nich następców The Beatles. Na wyrost. Po latach posuchy i awantur Noel i Liam wracają z nowym materiałem. Do promocji płyty „Dig Out Your Soul” zaproszono – uwaga! – buskerów, czyli artystów występujących na ulicy. To właśnie oni 12 września zagrali i zaśpiewali nowojorskim przechodniom utwory z najnowszego albumu Brytyjczyków. Materiał z ich występów oczywiście umieszczono na You Tube.


Przy okazji tej promocji warto podkreślić pewną rzecz. Za jej przygotowanie odpowiada nie tylko wytwórnia Warner Bros Records, ale także nowojorskie władze (dział marketingu i turystyki). Świetny sposób promocji miasta.

18:45, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 29 września 2008
...pokażę Wam dzisiaj kilka dań, które są i smaczne, i sympatyczne. Oczywiście, zrobili je Japończycy.







Więcej na e-obento.com
13:34, faktoria01
Link Dodaj komentarz »

Marce Diesel w tym roku stuknęła 30. O jej urodzinach na pewno będzie głośno, a to za sprawą dość odważnego virala. Jest on kompilacją animacji z… fragmentami filmów porno z lat 80.

Spot, co na pierwszy rzut oka, ciężko zauważyć – promuje cykl globalnych imprez, podczas których hucznie będą obchodzone XXX urodziny marki. Pierwsze party już 11 października. Szczegółowa rozpiska oczywiście na stronie Diesla.

09:43, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 25 września 2008

Royal de Luxe to trupa teatralna, która istnieje od niemal 30 lat, ale u nas w Polsce jest kompletnie nieznana. Wielka szkoda. Najsłynniejsza sztuka zespołu - „Słoń sułtana” – opowiada o dziewczynce podróżującej w czasie.  Co godne uwagi - każdy akt sztuki pokazywany jest w innym mieście, ale wszędzie za pomocą tych samych gigantycznych marionetek. I chociaż fabuły tych przedstawień nie są zbyt skomplikowane, to i tak każdy nawet najdrobniejszy gest 12-metrowej lalki wywołuje u widzów olbrzymi aplauz.     

 

09:05, faktoria01
Link Komentarze (2) »
środa, 24 września 2008


Mężczyźni w Polsce nie mają własnej stacji telewizyjnej. Tymczasem Amerykanie mogą pochwalić się kanałem Spike TV, który wie, jak dogodzić męskiemu widzowi. W kwietniu stacja wyemitowała wszystkie części Gwiezdnych Wojen!  Temu wydarzeniu towarzyszyła niezwykle dowcipna kampania w prasie i telewizji. 



I chociaż od tego czasu minęło już ładnych kilka miesięcy - spoty wciąż funkcjonują w necie, gdzie zyskały status kultowych. Nie tylko wśród internautów, ale także i internautek. 







10:04, faktoria01
Link Komentarze (2) »
poniedziałek, 22 września 2008
W  świecie reklamy nic nie ginie, a przynajmniej nie to, co wybitne. Taki właśnie jest spot Cadbury’s z gorylem perkusistą. Zanim reklama zdobyła uznanie branży, a tym samym Grand Prix podczas tegorocznego festiwalu w Cannes, stała się obiektem zainteresowania ze strony internautów. By się o tym przekonać, wystarczy zajrzeć na Youtube – aż roi się tam od licznych przeróbek spotu. W jednej goryl bije w perkusję w rytm hiphopowego „In Da Clab” 50 Centa, innym razem wczuwa się w melodię rzewnego „Eclipse of The Hart” Bonnie Tyler. Co ciekawe, ta ostatnia wersja była na tyle udana, że trafiła do głównego nurtu - została wyemitowana w telewizji jako oficjalna reklama Cadbury's. (Ponieważ niespecjalnie przepadam za Phillem Collinsem - Waszej uwadze polecam kopię.)


21:23, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
sobota, 20 września 2008


Amerykańska fundacja RockCorps stosuje dość niekonwencjonalne metody, by zachęcić nastolatków do wolontariatu. Pracę społeczną premiuje wejściówkami na muzyczne imprezy. Wystarczy 4 godziny przeznaczyć na sprzątanie ulicy czy malowanie ścian, by usłyszeć na żywo Busta Rymes'a oraz Guillemotsa. W tym roku po raz pierwszy koncert RockCorps zostanie zorganizowany na Starym Kontynencie, w Wielkiej Brytanii. Współorganizatorem wydarzenia jest marka Orange.
11:40, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
środa, 17 września 2008
Kilka dni temu wspominałam o moich 3 ulubionych agencjach. No i proszę. Dziś będę znów o pisać o jednej z nich. Kreatywni z holenderskiego oddziału Wieden & Kennedy ponownie bowiem imponują świetną kampanią. Tym razem dla Nike’a. Zachęcają w niej młode kobiety do uprawiania sportu, przekonując, że jest to świetny sposób na wzmocnienie poczucia własnej wartości. Ilustracją tej tezy są krótkie filmy, których bohaterkami są m.in. takie sportsmenki jak Maria Sharapova czy Nicola Spirig. Wykonane w odmiennych technikach animacji spoty są gloryfikacją nie tylko sportu, ale także ambicji, konsekwencji i determinacji.












Zwróćcie uwagę, że żadna z bohaterek spotu nie przypomina umięśnionego cyborga czy anorektycznej modelki. Nike oraz Wieden & Kennedy stawiają bowiem na nowy typ idolki, którym jest "dziewczyna z sąsiedztwa". Sukces przez nią osiągnięty bardziej inspiruje do działania niż gdyby był on zasługą piękności o nadprzyrodzonych zdolnościach.
23:37, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 16 września 2008

Ta przeurocza pani na zdjęciu to Nagi Noda. Niezwykle utalentowana multiartystka, pełna wdzięku projektantka, reżyserka należąca do prestiżowego Partizan. W świecie reklamy słynęła z niepowtarzalnego, lekko surrealistycznego stylu oraz niespożytych wręcz pokładów energii. Pracowała dla Nike’a i Laforcet, swoją kreatywnością wspierała także takich artystów jak Tiga czy Scissor Sisters. Jednak największe uznanie zdobyła dzięki pewnemu teledyskowi. Wyreżyserowany przez nią obraz nadał niesamowitej głębi popowej pioseneczce wykonywanej przez japońską piosenkarkę, Yuki.

Multiplikujące się postaci zrobiły wrażenie także na brandmanagerach Coca-Coli, którzy zwrócili się do artystki z prośbą o stworzenie spotu. Efekt tej współpracy możecie oglądać poniżej.


Liczne pochwały środowiska zdobył także ostatni wyreżyserowany przez nią spot (dla marki LG).


Nagi Noda zajmowała się także modą. Miała własną markę „Broken Label”, a także wiele planów na przyszłość. Niestety, żaden z nich nie zostanie zrealizowany. 7 września zmarła na skutek powikłań pooperacyjnych. Miała 35 lat.

12:34, faktoria01
Link Komentarze (2) »
poniedziałek, 15 września 2008


Agencja DDB London postanowiła trochę zakpić ze schematyczności reklam mody i w roli modeli obsadziła Wallaca, Gromita i Lady Tottingham. Bohaterowie kultowych animacji wdzięczą się do obiektywu ubrani w stroje Dolce & Gabbana oraz Alexander McQueen. Trzeba przyznać: modeling wychodzi im całkiem profesjonalnie.

W ten właśnie zabawny sposób reklamowane jest otwarcie kolejnego sklepu sieci Harvey Nicholas, w którym kidulci mogą nabyć ubrania ekskluzywnych marek. Poniżej reportaż z sesji:


14:44, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
sobota, 13 września 2008

180 Amsterdam – obok Strawberry Frog i Wieden & Kennedy - to jedna z moich ulubionych agencji reklamowych. Ostatnio firma zrealizowała dla koncernu Viacom kampanię zatytułowaną „MTV Switch”. Kampania ma charakter proekologiczny, a jej celem jest uświadomienie nastolatkom, jak drobne czynności wykonywane przez miliony ludzi mogą wpływać pozytywnie lub negatywnie na środowisko.

Taki właśnie przekaz mają m.in. 4 promocyjne filmiki, mające sprowokować, rozbawić, a tym samym zachęcić młodych ludzi do spędzania więcej czasu na świeżym powietrzu niż np. przed komputerem.

MTV zachęca także dziewczyny, by oszczędzały na prądzie:


Dodatkowo na kampanię składa się 5 clipów opowiadających o młodych ludziach, którzy na własną rękę próbują przeciwdziałać globalnemu ociepleniu. Agencja 180 Amsterdam przygotowała również tzw. „Green Song”. Ostro dostaje się w nim zarówno politykom, biznesmenom, jak i zwykłym obywatelom, na których ciąży współodpowiedzialność za zmiany w klimacie.


Teraz już chyba rozumiecie, dlaczego tak lubię 180 Amsterdam.

11:26, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
piątek, 12 września 2008
Jakiś czas temu moja przyjaciółka Gosia podesłała mi linka do świetnej strony. Readymech.com to zarazem galeria papierowych ludzików, jak i świetne narzędzie promocyjne. Wystarczy bowiem wydrukować PDF-a z szablonem wybranej postaci, sięgnąć po klej i nożyczki, by po 10-15 minutach stać się właścicielem ludzika, a zarazem promotorem Fwis. Taką nazwę nosi właśnie amerykańska firma, która jest autorem tego projektu. Specjalizuje się zarówno w designie, jak i grafice, a z jej świeżych i nieszablonowych pomysłów korzystali już tacy klienci jak Corbis, Random House czy The New York Times. Co jak co – ale na mnie papierowy ludzik robi o wiele lepsze wrażenie niż natrętny banner lub kolejna nudna broszura czekająca na mnie pod drzwiami.


13:22, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 11 września 2008


Przyznaję, mam słabość do japońskiej popkultury. Dlatego w tym miejscu możecie spodziewać się sporej dawki westchnień pod adresem Kraju Kwitnącej Wiśni. Dzisiaj będę się zachwycać festiwalem Tanabata. A dokładnie – organizowaną w ramach festiwalu paradą ozdób wykonanych z papier-mache. Dekoracje można podziwiać wewnątrz zadaszonego deptaka o długości 700 metrów. Wśród ozdób - zarówno tradycyjne lampiony, rzeźby o oryginalnych kształtach, jak i te, które przedstawiają bohaterów kreskówek: Totoro, Nemo czy Snoopy’ego. Parada jest świetnym sposobem na promocję miejsca i lokalnych sklepów. Tym bardziej że autorami tych niezwykle pracochłonnych ozdób są – uwaga! – pracownicy i właściciele sklepów. Wielkie gratulacje - bez ich entuzjazmu, pomysłowości i zaangażowania nie byłoby tej widowiskowej imprezy.




Wszystkie zdjęcia z festiwalu Tanabata obejrzysz w PingMag

22:46, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 09 września 2008

Czy wyobrażacie sobie towarzystwo ubezpieczeniowe, które przekonuje Was, by nie brać życia na poważnie? Taki właśnie wizerunek ma Centraal Beheer. Ta holenderska firma słynie z dość niekonwencjonalnych reklam, w których nieszczęśliwy wypadek staje się przede wszystkim źródłem komizmu. Ponieważ z odbiorem czarnego humoru bywa jednak różnie – reklamy Centraal Beheer jednych bawią, innych przyprawiają o apopleksję. Falę protestów jakiś czas temu wywołał spot, w którym biblijny Adam okazywał się gejem. Reklama zaś z Billem Clintonem została wycofana z telewizji na prośbę amerykańskiego rządu. Wszystko dlatego że byłemu prezydentowi partnerowała w spocie laleczka woo-doo.

Poniżej najnowsza reklama Centraal Beheer – protestów raczej nie będzie (przynajmniej nie w tej galaktyce).

00:19, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 08 września 2008
Chociaż ostatnia kampania Levisa imponuje rozmachem i ilością zaangażowanych celebrytów, nie da się ukryć - od strony wizualnej przywodzi na myśl estetykę lat 90. O wiele lepiej wypada najnowsza kampania Wranglera. Duża zasługa w tym Ryana McGinleya. Jego zdjęcia na wpół nagich kobiet i mężczyzn intrygują, niepokoją, a jednocześnie uwodzą niejednoznacznością. No właśnie czy aby na pewno nie jesteśmy zwierzętami?





...a na deser spot:


11:41, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 02 września 2008

Malowidło Jamesa Jeana pojawiło się na ścianie jednego z butików Prady. Efekt ponoć był tak oszałamiający, że Muccia Prada postanowiła kontynuować współpracę ze zdolnym ilustratorem. Tak doszło do realizacji projektu „Trembled Blossoms”. To mini-arcydzielo animacji opowiadające o losach pięknej nimfy obfituje w mityczną symbolikę oraz… dominujące motywy letniej kolekcji Prady. Niezwykły klimat filmu potęguje dodatkowo muzyka indiepopowego zespołu Cocorosie. Urocze.

11:54, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
statystyka
Reklama na blogach - Blogvertising.pl
Reklama na blogach - Blogvertising.pl