Kategorie: Wszystkie | Designer Toys | Obsesja tygodnia | Sport | Spot
RSS
piątek, 31 października 2008
W moim mieszkaniu znajduje się kilka zabawek. 40-centymetrowy pies z papier-mache przyjechał do mnie z Barcelony. Karuzelę-pozytywkę wyszperałam w Starej Rzeźni, a żabkę z Duki dostałam od znajomej. Do tego dochodzi jeszcze winylowa figurka zakupiona obowiązkowo w Subnormal.pl. Obiecuję sobie, że to koniec kolekcji, ale nawet moja silna wola ma się nijak, gdy widzę tak niesamowite rzeczy jak np. te na zdjęciu.



Autorem tych porcelanowych arcydzieł jest Hiszpan Jaime Hayon. To jeden z tych "You must know" designerów, o którego oryginalnym stylu i poczuciu humoru rozpisuje się prasa wnętrzarska na całym świecie.



Hayon zaprojektował figurki dla znanej hiszpańskiej marki porcelany – Lladro. Wcześniej współpracował m.in. z marką butów Camper, o czym można się przekonać, patrząc na stopę jednej z porcelanowych postaci. Zdobi ją dokładnie ten sam model pantofla, który Hayon stworzył dla swego wcześniejszego klienta.

14:38, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 30 października 2008
środa, 29 października 2008
Team marketingowy Sony BMG oraz agencji Industry Approved zwiedził w ciągu 24 dni aż 16 miast. Po to, by lepiej poznać fanów Dido, ich wrażliwość i oczekiwania. Zdobyta w ten sposób wiedza pozwoliła koncernowi podjąć decyzję o przebiegu kampanii promującej nową płytę piosenkarki. A tym samym zerwać z tradycyjnymi działaniami w TV czy prasie, by przerzucić się całkowicie do internetu. Do współpracy koncern zaprosił niezależnych filmowców, by zrealizowali do 12 piosenek – 12 filmików, nawiązujących do tytułu płyty: „Safe Trip Home”. Zdjęcia kręcono m.in. w Nowej Zelandii, wiosce rybackiej w Portugalii, Londynie oraz w miejscowości Mumbai.
Poniżej film brazylijskiego reżysera Marcosa Prado, opowiadający o staruszce z Rio wracającej do domu przez wysypisko śmieci.


13:57, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 28 października 2008
Za oknem plucha i zawierucha. Można więc być pewnym, ze już wkrótce marketerzy ze swoimi standzikami wkroczą do wszelkich budynków użyteczności publicznej. Oby ich pomysły były wówczas równie atrakcyjne jak wystawa organizowana w sklepie Sneakology.



Ten mieszczący się w Hamburgu sklep to mekka dla każdego szanującego się fana snekersów. Teraz w listopadzie pewnie przeżyje niezłe oblężenie. A to dlatego że klienci będą mogli obejrzeć w sklepie nie tylko najmodniejsze w tym sezonie dunki, ale także zdjęcia artystów takich jak Manjari Sharma, Bernd Westphal, Cecil Arp czy Reno Ranger.
Uwaga! Za udział w wystawie fotografowie otrzymali po parze bucików z ekskluzywnej edycji liczącej sobie zaledwie… 8 par!

15:55, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 27 października 2008
...we francuskiej reklamie stacji Canal +.


15:38, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 26 października 2008

Lumasol to technika, która polega na rysowaniu światłem, np. latarką, wewnątrz okręgu złożonego z 50 kamer. Autorami pomysłu jest PIPS:lab, pochodząca z Amsterdamu grupa performerów, wynalazców, kompozytorów i fotografów. Efekty ich poczynań możecie prześledzić w najnowszej kampanii japońskiej marki Onitsuka Tiger.



Jeżeli chcecie dowiedzieć się, czy w warunkach partyzanckich uda Wam się, zmontować podobne triki, zajrzyjcie na stronę OT. Panowie z PIPS:lab chętnie udzielają wskazówek.

Jak na kampanię Onitsuka Tiger przystało, z myślą o młodej klienteli przygotowano jeszcze inne smaczki. Na stronie można dodatkowo stworzyć fashion show, w oparciu o własną muzykę i efekty świetlne.
Kampanię przygotowała agencja Amstrerdam Worldwide. Obiecuję, że o jej wieloletniej współpracy z marką Onitsuka Tiger napiszę wkrótce znacznie więcej. Tym bardziej że jej przebieg
od kliku lat śledzę z zapartym tchem i pełnym westchnień zachwytem.
21:17, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
piątek, 24 października 2008

Figurki, które widzicie na zdjęciu, przedstawiają Gwen Stefani oraz jej tancerki: Love, Angel, Music i Baby. Przyjrzyjcie się im uważnie. To nie tylko laleczki, ale także flakoniki perfum, które znana piosenkarka sygnuje swoim nazwiskiem. Jest ona bowiem właścicielką marki "Harajuku Lovers", w ramach której projektuje ubrania oraz dodatki inspirowane japońską popkulturą. Nazwa marki nawiązuje do słynnej stacji w Tokio, Harajuku, którą na miejsce spotkań wybrała sobie modna i ekscentryczna japońska młodzież.


W ramach promocji perfum stworzono specjalną stronę, na której fani piosenkarki mogą pobawić się w karaoke. I oczywiście zaśpiewać piosenkę przedsiębiorczej artystki.

(Spot reklamujący nowy zapach Gwen zrealizowała firma Friends with You. Krótki przegląd jej twórczości możecie zobaczyć w filmiku, który zamieściłam w środę).

19:44, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
środa, 22 października 2008


Designerskie pluszaki nie są ładne w klasycznym tego słowa znaczeniu, mocno jednak nadrabiają charyzmą i humorem. Równie dobrze czują się w muzeum, co w modnie urządzonym lofcie, najlepiej jednak w rękach osoby dorosłej, bo tylko ona jest w pełni docenić urok tych niepowtarzalnych zabawek...
 



Jeżeli chcecie dowiedzieć się, w jaki sposób pluszaki dokonały przewrotu w świecie zabawek - zajrzyjcie do najnowszego numeru "Marmolade". W tym lifestyle'owym magazynie dla rodziców znajdziecie nie tylko mój artykuł, ale również całą masę ekskluzywnych zdjęć z Malfim, Furillą, Kochajkiem i Królem Albino w rolach głównych. Miłej lektury!




13:03, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 21 października 2008
...100% ankietowanych wybrało Gin no Sara (zamiast sushi z ekskluzywnej restauracji).


09:48, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
sobota, 18 października 2008


Ten niezwykły sklepik znajduje się w Japonii, a jego właściciele bez wątpienia kochają misia pandę. Klient, który nie podziela ich fascynacji, będzie musiał opuścić to miejsce z pustymi rękoma. Powód? Tutaj wszystko - począwszy od maskotek, przez sztućce i garnki, a na kapciach kończąc - utrzymane jest w czarno-białej kolorystyce.


  




19:51, faktoria01
Link Komentarze (1) »
czwartek, 16 października 2008
Nowy film o najsłynniejszym agencie Jej Królewskiej Mości - „Quantum of Solace” - trafi do kin 31 października. Fragmenty filmu możecie obejrzeć nie tylko w trailerze, ale także w reklamie Sony Ericssona C902. Natomiast scenę, w której Bond pojawia się na tle licznych eksplozji, zobaczycie tylko i wyłącznie w spocie Sony HD. Jego światowa premiera miała miejsce właśnie wczoraj.



Jest to już kolejna - po Coke Zero czy Heinekenie - reklama koncernu powiązanego z filmem umową product placement.

22:55, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
środa, 15 października 2008
Dziełko BBDO Sao Paulo. OooooOoooooooOoooo...



19:03, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 14 października 2008
Niektóre reklamy - niczym dobre piosenki - chciałoby się odtwarzać i odtwarzać. Przyznaję, ja tak miałam z najnowszym spotem Nike’a. W ogóle mam słabość do reklam, którym udaje się przekazać „sportowe emocje”. Chociaż nie jest to łatwe, zapewniam Was, że agencja Wieden & Kennedy opanowała tę sztukę do perfekcji. Głównym tematem zrealizowanego przez jej pracowników spotu jest przeznaczenie, pokazane zaś sceny ponoć naprawdę przydarzyły się jej bohaterom – sportowcom Tomlinsonowi oraz Polamalu.



Z ciekawostek: w tle rozbrzmiewa remix Ennio Morricone, reżyserem zaś reklamy jest David Fincher („Fight Clubu”, „Siedem”). I bynajmniej nie jest to jego pierwsza reklama. Ci z Was, którzy są mniej więcej w moim wieku, pewnie pamiętają poniższy spot. W Mtv puszczano go kiedyś na okrągło.

 


10:54, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 13 października 2008

Założyciele firmy Jailbreak Toys są przekonani, że każdy „superbohater powinien mieć lalkę ze swoim wizerunkiem”. Właśnie dlatego zdecydowali się wprowadzić na rynek limitowaną edycję figurek przedstawiających Baracka Obamę. Uwaga! Dolar z każdej sprzedanej zabawki ma zasilić konto sztabu wyborczego kandydata na prezydenta. Demokraci powinni czuć się zobowiązani.

Jeżeli kogoś to dziwi, to od razy spieszę donieść, że lalki z wizerunkami polityków to w Stanach nic nowego. Specjalistą w tej dziedzinie jest firma HeroBuilders, która zamieniłaby w zabawkę niemal każdego. W jej ofercie znajdziecie nie tylko Obamę, ale także Sarah Pallin czy Dicka Chenneya. Niestety, w tym wypadku ilość nie przekłada się na jakość.
(Info za Millionaire Playboy)
 

14:26, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
piątek, 10 października 2008
Relanium, valium, persen, prozac, a nawet zdawałoby się nieśmiertelna melisa są passe. Teraz pragnąca się odstresować młodzież ma brać… Chupa Chups. W każdym razie tak twierdzi producent lizaków w serii zabawnych spotów zatytułowanych „Życie mniej poważne”. W głównej roli wystąpił w nich Chuck, wykazujący się dużą odpornością na stres pluszak.
 





09:44, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 09 października 2008

Już kilka lat temu zwróciłam uwagę na Monikę Calvo, hiszpańską graficzkę i ilustratorkę. Zajrzyjcie na jej stronę. Jej prace są niezwykle liryczne, melancholijne i bardzo dziewczęce… Najbardziej lubię te, w których pobrzmiewa echo wpływu Tima Burtona. Dlatego cieszę się, że to właśnie smutna panienka z kotkiem pojawi się jako pierwsza w wersji winylowej. W planach jest jeszcze pięć innych postaci. Wszystkie zostaną wyprodukowane przez kultową firmę Toy2R.

09:08, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
środa, 08 października 2008

Nikt tak nie ceni okrągłych rocznic jak marketerzy. Converse, Lego, iMac, meil reklamowy…  Kto jeszcze w tym roku świętował? Jak się okazało także laleczka Chucky, której 9 września stuknęła 20-tka. Z tej okazji armia jej sobowtórów wyległa na ulice Nowego Jorku, wzbudzając w przechodniach na przemian śmiech, jak i popłoch. Laleczki nie uszanowały nawet Jassiki Simpson i podczas jej koncertu groźnie wymachiwały siekierkami i nożami... Tymczasem tego samego dnia w sklepach pojawiło się DVD z reedycją filmu „Child’s Play”.




09:35, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 07 października 2008
Brandmanagerzy Levisa pewnie modlą się teraz o aferę rozporkową. Ma ją wywołać strona Unbotton Your Beast, na której z rozporka kultowych jeansów wyskakują różne przedziwne stworki. Każdy z nich ma do przekazania ważny komunikat. Stworki oczywiście można przesłać swoim znajomym, wykorzystując gotową wiadomość lub nagrać własną… I pewnie wielu tak zrobi. Jednak sensacji (i sukcesu) na miarę virala Diesela nie ma co oczekiwać.

09:55, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 06 października 2008

Niedawno brytyjski magazyn lifestyle’owy dla rodziców „Junior” opublikował listę 100 najlepszych książeczek dla dzieci. Miejsce 4 przypadło Kubusiowi Puchatkowi. Inny przedstawiciel misiowatych – Paddington – uzyskał znacznie mniej głosów czytelników „Juniora” i tym samym uplasował się dopiero na 62 pozycji. Tymczasem - co warte odnotowania - to właśnie Paddington nieźle sobie ostatnio poczyna w świecie reklamy. Już po raz kolejny pojawił się w spotach sosu Marmite i ma spore szanse zostać oficjalnym ambasadorem tego brendu. Zobaczcie, jak z gwiazdą literatury pracowało się przedstawicielom agencji DDB.

Ciekawe, czy ktoś wpadnie na pomysł, by wskrzesić marketingowo Kubusia... Uszatka.

20:06, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 02 października 2008
Uwielbiam te starcia gigantów - kiedy rywale nieświadomie motywują się nawzajem do tworzenia coraz lepszych kampanii. Czasami w tym całym marketingowym zamieszaniu zdarza się im upodobnić do siebie... Poniżej reklama prasowa Adidasa (nie Nike'a). 
13:43, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
środa, 01 października 2008

Jak w tytule. Nic dodać, nic ująć.

21:14, faktoria01
Link Dodaj komentarz »


Karl Lagerfeld stworzył misia na własne podobieństwo. Pluszak ubrany jest w markowe ubrania i dodatki. Czarną marynarkę uszyto dla niego z najlepszej jakości włoskiej wełny, spodnie zaś z jeansu na podstawie modelu z kolekcji Lagerfelda. Jego skórzany pas zdobią inicjały KL, jedwabny zaś krawat - kryształy Swarovskiego… Miś-strojniś dostępny jest w ograniczonej ilości 2500 sztuk, przede wszystkim w ekskluzywnym paryskim butiku Colette. Przeznaczony jest dla lekko wyrośniętych dzieci z zasobniejszym portfelem - koszt takiej zabawki to 1000 euro (słownie: tysiąc;)

07:18, faktoria01
Link Dodaj komentarz »
statystyka
Reklama na blogach - Blogvertising.pl
Reklama na blogach - Blogvertising.pl